مجلس به علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صمت رای اعتماد داد

در جلسه مجلس شورای اسلامی علیرضا رزم حسینی با 175 رای موافق، 80 رای مخالف و 9 رای ممتنع به عنوان وزیر صنعت،معدن و تجارت انتخاب شد. گفتنی است جلسه مجلس دقایقی نیز متشنج شد که طبیعت جلسات مجلس در بررسی رای اعتماد ها این فضا را به وجود می آورد که عادی است. علیرضا رزم حسینی اهل استان کرمان و از افراد اقتصاد شناس است که دانش اموخته دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز هست و مدتها در سمت استانداری کرمان و خراسان رضوی فعالیت کرده است.

رزم حسینی در مجلس چه گفت؟/ رزم حسینی انحصار خودرو را بر نمی تابد و در پی رفع مشکلات حوزه خودروسازی است

وی با بیان اینکه در حوزه خودرو انحصار داشته و رقابت پذیری نداریم، گفت: قیمت تمام شده خودرو بالاست و قطعات در داخل کشور تولید نمی شوند و بخشی از علت گرانی خودرو به دلیل قیمت تمام شده با ارز آزاد است؛ در این رابطه طرحی را داریم که چنانچه نمایندگان رأی اعتماد دادند، با همکاری کمیسیون صنایع و معادن آن را تعیین تکلیف و اعلام خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی صمت با انتقاد از اینکه میزان اکتشاف حوزه معادن تنها 10 درصد است، افزود: باید در این حوزه غربالگری انجام شود و یکی از برنامه های وزارت صمت، توسعه اکتشاف و تکمیل مطالعات انجام شده است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه فعال کردن معادن راکد غیرفعال در دستور کار است، ادامه داد: با این اقدام فرصت های شغلی جدیدی ایجاد می شود، البته رهاسازی معادن حبس شده هم در دستور کار قرار خواهد گرفت، زیرا این معادن سال هاست در دست رانتخوارانی است که با آنها پولشویی می کنند و قانون اجازه برخورد با آنها را داده است.

وی با یادآوری اینکه برای تامین اولیه پودر آلومینیوم، اکتشافاتی در استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است، گفت: تجارت داخلی و خارجی و روانسازی و حذف فرآیندهای صدور مجوز مورد توجه قرار می گیرد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت درخصوص تهاتر کالا یادآور شد: این موضوع در دولت مصوب شده و کالاهای ضروری وارد می شود، همچنین جلوگیری از واردات کالاهایی که ضروری نیست و همچنین توسعه صادرات به کشورهای همسایه در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه داریم و اقتصاد مرزی باید فعال شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه تجربه استانداری خراسان را دارم، گفت: هم اکنون صادرات این استان بالغ بر 2 میلیارد دلار است و برای بهبود اقتصاد استان های غرب کشور مانند کردستان، کرمانشاه و خوزستان برنامه هایی را در دستور کار داریم.    

وی با بیان اینکه به برگزاری نمایشگاه ها در بازارهای منطقه ای به ویژه همسایگان توجه جدی خواهیم داشت، ادامه داد: در این بازارها مشارکت و کمک خواهیم کرد، همچنین امکان واردات موقت کالا در مناطق ویژه اقتصادی و صادرات کالا، باعث اشتغالزایی خواهد شد و امکان صادرات مجدد و ارزآوی به کشور را در پی دارد؛ فعالسازی و انعقاد قراردادهای ترجیحی تجاری مانند اورآسیا یکی از برنامه های ماست.

وزیر پیشنهادی صمت یادآور شد: مهم این است که چگونه باید به اولویت ها دست یابیم. وزارت صمت، وزارتخانه ای تخصصی نیست و بنگاه سیاسی نیست، ما اجازه نمی دهیم در این وزارتخانه بازی های سیاسی و جناحی انجام شود. بر مدیریت جهادی و نه مدیریت جناحی تمرکز خواهیم کرد و مدیریت جهادی یعنی تلاش و کار با تدبیر و درایت، نه مدیریت خط بازی، باند بازی و جناح بندی. همچنین انحصار را در تجارت، صنعت، واردات و حتی صادرات خواهیم شکست. البته کار سخت و دشواری است و برای حذف امضاهای طلایی برنامه ریزی خواهیم کرد.

 

مجلس شورای اسلامی

سایر خبرها

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

یارانه کالاهای اساسی به همه مردم تعلق بگیرد

فاز نخست ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان بهره برداری رسید

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…