عملیات اجرایی پروژه بزرگ میدان توحید کرمان (ارگ) و خیابان شهید تجلی با حضور استاندارکرمان و مسئولان شهری در منطقه 5 شهر کرمان آغاز شد

 استاندار کرمان در این آیین که رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرمان و برخی از مدیران شهرداری حضور داشتند، گفت: در شهر کرمان در مقایسه با دیگر شهرها، در بخش مدرن، زیبایی‌های خاص شهری ایجاد شده، اما در حوزۀ بافت قدیمی و ایجاد پیاده‌راه‌ها، نمود زیادی ندارد؛ هرچند کارهای خوبی آغاز شده و تعدادی از آثار و بافت تاریخی هم احیا شده است.
علی زینی‌وند با تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: اینکه در این پروژه هیچ درختی حذف نشده، بسیار عالی است.
وی افزود: باید این‌گونه پروژه‌ها بیشتر در شهر اجرا شود؛ ضمن اینکه امیدوارم پروژۀ اتصال ساختمان جدید استانداری به شهرداری به‌عنوان یک پروژۀ کم‌نظیر نیز طراحی و به‌زودی اجرا شود.
استاندار کرمان تأکید کرد: امیدوارم پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی که شهرداری پیشنهاد داده، در همین دورۀ شورا و شهرداری تکمیل و اجرا شود و در دوره‌های بعدی شورا و شهرداری نیز، استمرار داشته باشد.
شهردار کرمان نیز در این آیین با بیان اينکه مجموعۀ میدان «توحید»(ارگ)، میدانی تاریخی و شروع بازار بزرگ کرمان است که در دوره‌های مختلف تغییراتی کرده است، افزود: همین‌طور که رویکرد همۀ شهرهای دنیا به سمت پیاده‌راه کردن بسیاری از مسیرهای سواره‌رو است، طراحی پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید»(ارگ) نیز از پایان دورۀ قبل شورا و شهرداری، شروع شده بود و در این دوره پس از جلسه با مشاور طرح، کار با جدیت بیشتری آغاز و خیابان «تجلی» هم به پروژه اضافه شد.
سیدمهران عالم‌زاده با بیان اینکه مشاور بر روی کل محدودۀ «گلبازخان» کار کرده و پیشنهادات وی در کمیسیون ماده پنج نیز تأیید شده است، گفت: مسألۀ دیگر در این محدوده، دغدغۀ اصناف بود که اگر میدان «توحید» پیاده‌راه شود، چه تأثیری بر روی کسب‌وکار آن‌ها خواهد گذاشت؟
وی افزود: در تمام دنیا تجربه نشان داده پیاده‌راه‌سازی باعث رونق کسب‌وکار می‌شود؛ ضمن اینکه برای رفع نگرانی کسبه، طرح را به سه فاز تقسیم کردیم که فاز اول، داخل میدان «توحید» است که امروز کلنگ اجرای آن زده شد.
شهردار کرمان ادامه داد: فاز دوم، در خیابان «تجلی» اجرا خواهد شد و فاز سوم نیز رینگ پیرامونی میدان «توحید» است.
عالم‌زاده با بیان اينکه مجموع این پروژه ۲۷ هزار مترمربع است، گفت: در اجرای این پروژه، تمام درختان داخل میدان «توحید» حفظ خواهد شد.
وی افزود: در این طرح، میدان «توحید» پیاده‌راه خواهد شد؛ ضمن اینکه محلی برای برگزاری فعالیت‌های نمایشی نیز در آن در نظر گرفته شده است.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: به‌تدریج با فعالیت میدان و رویکرد فرهنگی اجتماعی که برای آن پیش‌بینی شده، تعدادی از مشاغل اطراف میدان که مناسب نیستند، به‌واسطه حضور مردم و نوع فعالیت‌ها، حذف، و کسبۀ حوزۀ صنایع دستی و گردشگری، جایگزین آن‌ها خواهند شد.
عالم‌زاده افزود: بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و ساخت پارکینگ نیز در این منطقه پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه همزمان با این پروژه، پارکینگ‌های پروژۀ «صاروج» هم آماده می‌شود تا در این محدوده با کمبود پارکینگ مواجه نباشیم.
وی ادامه داد: قرارداد این طرح ۱۲ میلیارد تومان برآورده شده بود، اما با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.
شهردار کرمان با بیان اینکه این پروژه، طی ۱۰ ماه اجرا خواهد شد، گفت: البته پیمانکار قول داده فاز اول طی چهارماه به پایان برسد.
عالم‌زاده اظهار امیدواری کرد تا پایان این دوره از شورا و مدیریت شهری، فاز نخست این پروژه به پایان برسد و گفت: امیدواریم این پروژه، آغاز پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی در شهر کرمان باشد.
وی به پروژۀ پیاده‌راه میدان «شورا» هم اشاره کرد و گفت: طرح این پروژه وجود دارد و آماده اجرای آن هستیم.
شهردار کرمان افزود: پروژۀ میدان «کوثر» نیز توسط مشاور در حال مطالعه است./شهرداری کرمان

kermanmetropolis

 

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

صعود به قله کوه شاه بافت از قلل مرتفع ایران

سه پروژه فعلی شهرداری بافت که در حال اجراست/ پروژه های دیگری نیز در راه است

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…
vtem news box

فولاد بافت تا آخر سال جاری وارد فرابورس ایران می شود 

عطارد گودرزی، مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت، درباره فروش محصولات این شرکت اظهار کرد: شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز مانند بقیه واحد‌های احیا مست…