شهردار کلانشهر کرمان با اشاره به وضعیت اصلاح تقاطع شرف آباد، ساخت تقاطع غیرهمسطح را گزینه نهایی کارشناسان اعلام کرد.

تقاطع «شرف‌آباد» که مطالعات مرحلۀ اول آن در کارگروه فنی و تخصصی شورای ترافیک و کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا تأیید شده، به‌صورت غیرهم‌سطح ساخته خواهد شد.
به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان، دوم بهمن‌ماه، در جلسۀ پیگیری پروژه‌های عمرانی شهر کرمان، درخصوص آرامستان جدید بیان کرد: برای امور مربوط به برق و غسالخانۀ آرامستان هفتۀ آینده مناقصه برگزار می‌شود، همچنین یک گلبرگ دیگر آرامستان باید تا قبل از پایان سال تکمیل و دیوارچینی، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و آسفالت و فضای سبز آن به پیمانکار سپرده و اجرا شود.
سیدمهران عالم‌زاده افزود: برای تأمین آب آرامستان جدید، لولۀ موردنیاز خریداری و حفاری آغاز شود.
وی، بر تسریع در راه‌اندازی بازارچه‌های مشارکتی و پارکینگ‌های مکانیزه تأکید کرد.
شهردار کرمان همچنین بر تجهیز و ساماندهی بازارچۀ میدان «شهدا» که برای ساماندهی دست‌فروشان بازار اختصاص داده شده، تأکید کرد.
عالم‌زاده در مورد ساختمان جدید ایستگاه شماره یک و دو آتش‌نشانی بیان کرد: باید این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر برآورد هزینه شده و برای طراحی آن‌ها مشاور تعیین شود؛ همچنین زمین ایستگاه آتش‌نشانی واقع در شهرک مطهری تا هفتۀ آینده تحویل داده شود.
وی بر تعیین تکلیف مناقصۀ کانال بلوار «شهدای خانوک» ظرف هفتۀ آینده تأکید کرد.
دبیر ستاد پروژه پیاده‌پذیری و حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: مسیر دوچرخۀ بلوار «22 بهمن» در جلسۀ شورای ترافیک تأیید شده و مسیر دوچرخۀ بلوار «جمهوری‌اسلامی» نیز به این شورا ارائه خواهد شد.
احمد احمدی همچنین از ساخت چهار سرویس بهداشتی در مناطق سه، دو و پنج شهر کرمان با سازۀ ال‌اس‌اف(LSF) در آیندۀ نزدیک خبر داد.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌‌‌‌‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز در این جلسه درخصوص پروژۀ ساخت بازارچه‌های مشارکتی بیان کرد: بازارچه‌هایی که قرار است در بلوار «پزشک» و «الغدیر» ساخته شود، طراحی و برآورد هزینه شده و به‌زودی فراخوان داده می‌شود؛ بازارچۀ «ابوذر» نیز در حال تکمیل است.
محمود ایرانمنش خاطرنشان کرد: مکان جدیدی برای بازار دام در نظر گرفته شده که به‌زودی طراحی و راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: ساماندهی دست‌فروشان میدان «هفت‌باغ» و انتقال آن‌ها به محوطۀ جنب شهربازی کرمان واقع در ابتدای بلوار «22 بهمن»، مورد استقبال دست‌فروشان و شهروندان قرار گرفته است.
در این جلسه، همچنین گزارشی از وضعیت مطالعات رینگ شهر ارائه شد؛ بر اساس این گزارش، مطالعات مرحلۀ اول تقاطع «شرف‌آباد» و انتهای «24 آذر» در کارگروه ترافیک و کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا تأیید شده، مطالعات مرحلۀ دوم آن‌ها آغاز شده و در فاز تهیۀ نقشه‌های اجرایی قرار دارد. 
همچنین بیان شد اجرای تقاطع «شرف‌آباد» با ارائه نقشه‌های اجرایی و سازه‌ای توسط مشاور تا 20 بهمن‌ماه آغاز خواهد شد. مرحلۀ اول مطالعات مربوط به تقاطع‌های «الله‌آباد»، «جوپاری»، «آرامستان»، «سیلو» و «شهید نیکزاد» نیز تمام شده و بعد از تأیید شورای ترافیک، اجرای نقشه‌های سازه‌ای آن‌ها شروع خواهد شد.
درخصوص پروژۀ ساماندهی ورودی‌های شهر نیز اعلام شد: طرح هندسی ورودی «جاده زرند»، هفتۀ گذشته در جلسۀ کارگروه شورای ترافیک تصویب شده و طرح هندسی ورودی محور قدیم «ماهان» نیز به این شورا ارائه شده است. ورودی «هفت‌باغ» نیز مصوبۀ کارگروه فنی تخصصی ترافیک را گرفته است.

در این جلسه همچنین گزارشی درخصوص روند پیشرفت پروژه‌های میدان «شورا» و پارک «گردشگری»، میدان «هفت‌باغ»، میدان «کوثر»، میدان «توحید»، پارکینگ مکانیزه، مسیرهای دوچرخه در مناطق پنج‌گانه، تراموا و راه‌اندازی مرکز اطلاعات(دیتاسنتر) شهرداری، ارائه شد./شهرداری کرمان

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

شهردار کلانشهر کرمان درباره طرح شهرداری کرمان برای میدان اول هفت باغ و وضعیت سایر پروژه ها گزارش داد

تقاطع غیرهمسطح بزرگ سربازان گمنام امام زمان (عج) کرمان به بهره برداری رسید

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…