رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، از این اتاق به عنوان یکی از اتاق های علمی و اثرگذار یاد کرد و گفت: این اتاق جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد.

اتاق بازرگانی کرمان

طلوع کرمان به نقل از پایگاه استانداری کرمان؛رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، از این اتاق به عنوان یکی از اتاق های علمی و اثرگذار یاد کرد و گفت: این اتاق جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد.

محمدرضا پورابراهیمی بر تدوین سند پنج ساله توسعه گردشگری استان کرمان تاکید کرد و افزود: کار خوبی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای توسعه این صنعت در کشور آغاز شده است.
وی ادامه داد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشترین ظرفیت توسعه را به خود اختصاص داده و با کمترین سرمایه گذاری می تواند بیشترین اشتغال و درآمد را ایجاد کند.
پور ابراهیمی اظهار کرد: در هفته آینده نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس را با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور داریم.
وی بر آمادگی موجود برای تدوین نظام قانون گردشگری کشور اشاره و بیان کرد: در ساختار وزارت امور خارجه، دیپلماسی اقتصادی محقق شد و ارتباط ویژه ای با وزارت امور خارجه و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است.
پورابراهیمی با اشاره به زرد و نارنجی بودن وضعیت گردشگری برخی نقاط استان در سایر کشورها، گفت: به نظر می رسد که داده ها در این زمینه به روز نیست و با اصلاح داده ها، نگاه گردشگری کشورها به کرمان تغییر بزرگی خواهد کرد و در کنار آن باید پیگیری های لازم از طریق وزارت امور خارجه نیز انجام شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نبود اداره میراث فرهنگی در شهرستان کرمان یکی از مشکلات حوزه گردشگری این استان است زیرا در مراکز استان ها سایه ادارات کل بر ادارات شهرستان سنگینی می کند و این در حالی است که هر کدام وظایف و تکالیف جداگانه ای بر عهده دارند.
وی یادآور شد: پیگیری شده که 10 هزار میلیارد تومان منابع درگردشگری و صنایع دستی و فعالیت های حوزه میراث وارد شود و باید سازمانی برای متولی بودن در این حوزه در اداره کل میراث فرهنگی شکل گیرد.
پور ابراهیمی افزود: تراز ارزی صنعت گردشگری کشور 4 میلیارد دلار منفی است که باید کمک کنیم این تراز مثبت شود.
وی ادامه داد: تراز بازرگانی نیز سه میلیارد دلار منفی است و بر این اساس میزان واردات نسبت به صادرات بیشتر است و استان کرمان با توجه به نقش خود در حوزه صادرات، در راستای رفع این مشکل به صورت جدی اقدام کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بازدید از روند اجرای پروژه انتقال آب از بندرعباس اشاره و بیان کرد: کار بسیار بزرگی برای انتقال آب از هرمزگان انجام شده است و این کار که در ابتدا یک رویا بود، تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته و تلاش می کنیم تا دو سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.
وی تاکید کرد: این کار باید 20 سال قبل انجام می شد و اجرای آن 5400 میلیارد تومان اعتبار می خواهد که تاکنون 1 هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است.
پور ابراهیمی تصریح کرد: اجرای این طرح اثرات مثبتی در کشاورزی و گردشگری استان کرمان بر جای خواهد گذاشت.

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

صعود به قله کوه شاه بافت از قلل مرتفع ایران

توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان کرمان ضروری است

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…