برگزاری جشنواره گردو

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافت،چهارمین جشنواره گردوی شهرستان بافت با حضور معاون عمرانی استاندار،مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری،فرماندار،امام جمعه،مدیرکل جهادکشاورزی استان،مسئولین محلی،کشاورزان و با استقبال گسترده مردم در محل پارک ساحلی شهرستان بافت برگزار شد.
مهندس سیف اللهی معاون عمرانی استاندار در چهارمین جشنواره گردو شهرستان بافت گفت:مردم بافت چه قبل از انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس مردمی همیشه در صحنه بودند وبیشترین رزمندگان را در طول دفاع مقدس به جبهه های جنگ اعزام کردند.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه امنیت امروز جهان اسلام مدیون سردار سلیمانی است افزود:این سردار سرفراز از مردم شهید پرور همین منطقه است که آمار شهدا و از خود گذشتگی در بین مردم این منطقه زبانزد است.
سیف اللهی افزود:شهرستان بافت دارای استعدادها و ظرفیت های خدادادی بسیار مهمی است و آنچه امروز به عنوان جشنواره گردو برگزار می کنیم یکی از ظرفیت های است که حاصل تلاش مردم این شهرستان است.

جشنواره گردوی بافت
وی با تصریح اینکه نیروانسانی یکی از ظرفیت ها و توانمندیهای بسیار خوب است افزود:شهرستان بافت پزشکان،تحصیل کردگان،هنرمندان و انسانهای موثری در داخل و خارج از کشور دارد.
معاون عمرانی استاندار اضافه کرد آنچه خداوند آفریده است ارزشمند است و درخت گردو که امروز جشنواره آن برگزار می شود تمام اجزا آن قابل استفاده است.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز الحمدالله به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی ،تدابیر مقام معظم رهبری و راهنمایی استاندار محترم وحدت بسیار خوبی در شهرستان بافت حاکم است افزود: مثلث توسعه اقتصادی که از ایده های استاندار محترم است توانسته است با هماهنگی بین مسئولین و سرمایه گذاران باعث وحدت،آبادانی و شکوفایی استان شود.
سیف اللهی با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی حدود دو سال نیم قبل در شهرستان قلع گنج با تدابیر استاندار محترم آغاز و امروز به تمام استان توسعه پیدا کرده وفرصتی است تا مدیران در راستای بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و معیشت مردم گام بردارند.
معاون عمرانی استاندار اضافه کرد :منطقه چهار اقتصاد مقاومتی که شامل سه شهرستان بافت ،رابر وارزوئیه است بصورت طرح پایلوت در استان کرمان شکل گرفته و باعث شکوفاشدن استعدادهای خدادادی این منطقه می شود.
وی افزود پیام استاندار محترم این است که اقتصاد مقاومتی بایستی از روستا شروع و با گفتمان سازی که توسط ائمه جمعه و مسئولین فرهنگی انجام می شود بصورت صندوق های خرد روستایی از مساجد،پایگاه های مقاومت بسیج و محله ها صورت گیرد.
سیف اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به اینکه پنجاه درصد جمعیت را بانوان تشکیل می دهند افزود :بانوان پایه گذار اقتصاد خانوار هستند و صنایع دستی رایج میان روستائیان و عشایر توسط بانوان پایه گذاری شده است.
معاون عمرانی استاندار،شهرستان بافت را از مناطق گردشگری وکشاورزی دانست و افزود: توسعه اقامتگاهی بوم گردی و دامپروری می تواند توسط بانوان انجام شود.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال در روستاها گفت شعار امسال این است که هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه با همت اعضای خانواده واحدهای کوچک تولیدی در روستاها راه اندازی شود.
سیف الهی با تصریح اینکه آینده گردشگری شهرستان بافت بسیار خوب است افزود :چندین پروژه مهم در شهرستان پیگیری می شود که تا پایان امسال به نتایج بسیار خوبی خو اهند رسید و شاهد تحولی در بافت خواهیم بود .
وی این پروژه ها را شامل فولاد بافت،دو باندشدن مسیر های بافت- کرمان،بافت- سیرجان ،بازگشایی کار خانه کرک،احداث هتل و گر دشگری خبر برشمرد .
در ادامه نیز فر ماندار بافت،ضمن قدردانی از حضور مسئولین استانی و مردم در این جشنواره به ظرفیت گردشگری این شهرستان اشاره و افزود: مناطقی چون پارک ملی خبر،غار طرنگ،غار جفریز،آبشارهای شهرستان،چشمه سارها،در ختان گردوی کهنسال از مناظر طبیعی و ظرفیت های گردشگری شهرستان هستند که آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان می باشند.
در چهارمین جشنواره گردو شهرستان بافت برنامه‌های مختلفی از قبیل برپایی سیاه چادرهای عشایر،پخت غذاهای محلی،شیرینی‌های گردویی، و برنامه‌های شاد و متنوعی اجرا شد.
در حاشیه این جشنواره غرفه های به منظور نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، دامی و صنایع دستی برای بازدید و خرید دایر شده بود.

سایر خبرها

بررسی وضعیت ایمنی مجتمع تجاری ستاره کرمان توسط یک گروه متشکل از چند نهاد

شهردار کلانشهر کرمان درباره طرح شهرداری کرمان برای میدان اول هفت باغ و وضعیت سایر پروژه ها گزارش داد

در تقاطع شرف آباد با بزرگراه امام رضا (ع) شهرکرمان تقاطع غیرهمسطح ساخته خواهد شد

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…