سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کرمان که در محل مجموعه فرهنگی تفریحی جنگلی پردیسان قائم برگزار شده بود به کار خود پایان داد

استاندار کرمان در آیین اختتامیۀ این سمپوزیوم، با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان، کار زیبا و ماندگاری برای شهر کرمان رقم زدند، ضمن تشکر از هنرمندان شرکت‌کننده و حاضر در این سمپوزیوم و کار مدام و 20 روزه آن‌ها در کرمان برای خلق آثاری زیبا گفت: به‌طور مسلم آثار بدیع و هنرمندانۀ مجسمه‌سازان در کرمان، ماندگار خواهد ماند و در سال‌های آینده روایت‌گر هنر ایرانی خواهد بود.
علی زینی‌وند با اشاره به اینکه با جانمایی و نصب این آثار در شهر، مردم کرمان نیز قدردان هنرمندان و شهرداری و شورا خواهند بود، گفت: از دبیر جشنواره، مسئولان و مدیرانی که این رویداد زیبا و سخت را رقم زدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
استاندار کرمان افزود: کار زیبای شهرداری و شورای اسلامی شهر در اجرای این رویداد هنری، شایستۀ تقدیر است و به‌طور مسلم هنرمندان و مردم کرمان از اقدام خوب مدیران شهرداری به نیکی یاد خواهند کرد.
زینی‌وند ادامه داد: با تلاش مدیران و مسئولان برگزارکننده و هنرنمایی هنرمندان مجسمه‌ساز کشوری، هم‌اکنون شاهد خلق آثاری زیبا در شهر کرمان هستیم و این آثار در زیباسازی شهر کهنی چون کرمان تأثیر بسزایی خواهند داشت.
وی در ادامه، ضمن آرزوی موفقیت برای هنرمندان مهمان در سمپوزیوم گفت: امیدورایم شاهد خلق آثار زیبا از هنرمندان ایرانی در سراسر دنیا باشیم.

سمپوزیوم مجسمه‌سازی موجب ایجاد ارزش افزوده برای شهر می‌شود
شهردار کرمان نیز در این آیین ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت: شهرداری کرمان ۴۳ هفته است که به‌طور مداوم و بدون وقفه، هر هفته یک پروژه را در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی تقدیم شهروندان کرده است.
سیدمهران عالم‌زاده افزود: پویش هر هفته یک افتتاح شهرداری، موجب ایجاد رقابت در بین مدیران شهریِ حوزه‌های مختلف شده که نتیجۀ آن افزایش کیفیت و کمیت خدمت‌دهی به شهروندان بوده است.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه از برگزاری سومین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی، بیش از 10 سال گذشته، یادآور شد: بازشناسی و بازآفرینی هویت هنری کرمان در مجسمه‌سازی، یکی از دلایل اصلی تلاش برای برگزاری چهارمین دوره بود.
عالم‌زاده افزود: شهر کرمان، پیشینۀ تاریخی غنی در مجسمه‌سازی دارد و با این پشتوانه تاریخی و حضور هنرمندان برجستۀ مجسمه‌سازی در کرمان‌، می‌تواند پایگاه و رکن اصلی مجسمه‌سازی در کشور باشد.
وی با اشاره به وجود ضرورت تثبیت و احیای موقعیت ویژۀ کرمان در هنر مجسمه‌سازی توسط شهرداری، افزود: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی، موجب تعامل سازنده هنرمندان، شهروندان و مدیران شهری و همچنین موجب زایش و بالندگی هنر و ارتقای تجربه و دانش هنرمندان می‌شود.
شهردار کرمان با بیان اینکه خلق آثار مجسمه در چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی موجب ایجاد ارزش افزوده برای شهر می‌شود، افزود اگر هر سال ۱۲ اثر فاخر و شاخص هنری تولید و به شهر اضافه شود، شهر کرمان به‌عنوان یک گالری هنری، گردشگر بیشتری را به سمت خود می‌کشاند.
عالم‌زاده خاطرنشان کرد: برگزاری سمپوزیوم‌ مجسمه‌سازی توسط شهرداری کرمان، همچین موجب ارتقای کیفیت بصری و منظر شهری و ایجاد نگاه مطلوب شهروندان به شهر می‌شود.
وی با بیان اینکه سمپوزیوم مجسمه‌سازی موجب تثبیت جایگاه شهر در هنر مجسمه‌سازی می‌شود، افزود: شهرداری در ارتقای این هنر و استفاده از هنرمندان این عرصه، وظیفه و نقش دارد.
شهردار کرمان افزود: باید شهر را مانند خانه خودمان بدانیم؛ همانطور که در خانه خود، تابلو و آثار هنری نگهداری می‌کنیم، شهر را هم با آثار هنری زینت ببخشیم.
عالم‌زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های معدنی کرمان ازجمله سنگ و مس و معرفی آن‌ها در قالب چهارمین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی، بیان کرد: این سمپوزیوم همچنین موجب شناسایی و معرفی هنرمندان این عرصه در سطح ملی و بین‌المللی و تعامل آن‌ها با سایر هنرمندان می‌شود.
وی، کرمان را پس از تهران، دارای جایگاه برتر در مجسمه‌سازی و همچنین برگزاری سمپوزیوم در کشور دانست و افزود: امیدواریم این‌گونه رویدادها در شهر کرمان تداوم یابد.
شهردار کرمان همچنین بیان کرد: از استاندار کرمان که در همۀ برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی و عمرانی با حضور و حمایت خود موجب دلگرمی مدیران و کارکنان شهرداری هستند، تشکر می‌کنم؛ همچنین از مدیرکل صداوسیما به‌واسطه پوشش کامل و مطلوب سمپوزیوم و از اصحاب رسانه که به نحو احسن، روند برگزاری این رویداد ملی را پوشش دادند‌، تشکر می‌کنم.
عالم‌زاده، ضمن قدردانی از حمایت مدیرکل ارشاد استان و همراهی خانه هنرمندان در برگزاری این رویداد، ادامه داد: از حمایت و پشتیبانی اعضای محترم شورای اسلامی شهر کرمان نیز که در اجرای همه فعالیت‌ها و پروژه‌ها در کنار شهرداری هستند، تشکر می‌کنم.
شهردار کرمان ضمن قدردانی از ۲۰۰ هنرمندی که به سمپوزیوم، اثر ارسال کردند و ۱۲ هنرمندی که بیش از ۲۰ روز در این رویداد به خلق اثر اقدام کردند، افزود: از شورای سیاست‌گذاری، هیأت داوران و همکارانم در حوزۀ خدمات‌شهری که اهتمام ویژه‌ای در برگزاری چهارمین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی داشتند، تشکر می‌کنم.

symposium

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

صعود به قله کوه شاه بافت از قلل مرتفع ایران

سه پروژه فعلی شهرداری بافت که در حال اجراست/ پروژه های دیگری نیز در راه است

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…
vtem news box

فولاد بافت تا آخر سال جاری وارد فرابورس ایران می شود 

عطارد گودرزی، مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت، درباره فروش محصولات این شرکت اظهار کرد: شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز مانند بقیه واحد‌های احیا مست…