فرماندار منوجان:

آب

طلوع کرمان به نقل از خبرگزاری فارس از منوجان، حسین صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان اظهار داشت: شبکه آب شهرستان منوجان باید اصلاح شود و برداشت‌های غیرمجاز نیز هر چه سریعتر شناسایی و قطع شوند.

وی بیان داشت: در نهایت تأسف در گذشته، آینده آب را پیش‌بینی نکرده‌اند و حال باید برای رفع مشکل اساسی آب تدابیری اندیشیده شود.

صادقی ابراز داشت: احداث چاه منطقه بلبل‌آباد و رضاآباد تسکینی برای یک یا دو سال آینده شهر منوجان است و مشکل اصلی شهر را رفع نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مطمئنا تا یک سال آینده از آب چاه‌های موجود کاسته می‌شود، متذکر شد: چاه‌های منطقه بلبل‌آباد و رضاآباد مشکل اصلی آب شهرستان را حل نخواهد کرد، تا این دو چاه دارای آب هستند باید برای احداث چاه آب شرب از منطقه اسلام آب شیبکوه به شهر اقدامات لازم صورت گیرد، چرا که با این عمل مشکل آب شرب شهرستان تا 20 سال آینده تامین و رفع می‌شود.

مصطفی شیخ‌سامانی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری منوجان در این جلسه اظهار داشت: اواخر سال گذشته چاهی در منطقه رضاآباد منوجان احداث شد که بعد از وارد شدن به مدار و به دلیل عدم توان لوله مدار با ترکیدگی مواجه شد.

وی ادامه داد: برای رفع ترکیدگی‌های اخیر بر اثر فشار آب از ورودی چاه منطقه رضا‌آباد یک منبع 20 هزار لیتری خریداری و نصب و مشکل فعلی ترکیدگی‌ها رفع شد.

شیخ‌سامانی با اشاره به اینکه طی یک دهه گذشته توانستیم، شب گذشته از ساعت 21 تا 6 صبح آب را به تمام شهر بدهیم، افزود: برای امسال مشکل عمده آب شرب رفع و آب از زمانبندی به 24 ساعت شبانه‌روز در آینده نزدیک می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته چاه شماره دو قلعه 35 لیتر آب در ثانیه استخراج می‌کرد و اکنون به پنج لیتر در ثانیه رسیده است، عنوان کرد: حفر یک چاه برای مرکز شهر و یک چاه برای ماه کنگان نیاز است.

رئیس اداره امور منابع آب منوجان نیز با بیان اینکه مجموع مجوز آب شهری 70 لیتر در ثانیه است، اظهار داشت: جمعیت شهری شهرستان منوجان 16 هزار نفر است که طبق مجوزهای قانونی سرانه مصرفی هر نفر در شهر 200 لیتر در شبانه‌روز است.

مسعود راستین افزود: با روند کنونی مصرف آب شهروندان منوجان، این میزان آب فقط جوابگوی 15 ساعت از 24 ساعت شبانه‌روز می‌شود.

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…
vtem news box

فولاد بافت تا آخر سال جاری وارد فرابورس ایران می شود 

عطارد گودرزی، مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت، درباره فروش محصولات این شرکت اظهار کرد: شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز مانند بقیه واحد‌های احیا مست…