جانشین مدیر پروژه های خاتم در کرمان خبرداد:

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان گفت: از 389 نفر نیرویی که به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در کرمان به کار گرفته شده‌اند، فقط پنج نفر غیربومی هستند.
به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، موسی نجفی در حاشیه‌ی بازدید خبرنگاران از  تقاطع‌های غیرهم‌سطح قرارگاه خاتم در کرمان افزود: پنج نفر نیروی غیربومی نیز برای انتقال تکنولوژی به نیروهای بومی در کرمان حضور دارند.
وی ادامه داد: بقیه‌ی نیروهای تخصصی قرارگاه خاتم در کرمان بومی، جوان و از نخبگان دانشگاهی هستند و متوسط سن این نیروها 30 سال است.
جانشین مدیر  خاتم در  شهر کرمان ادامه داد: قرارگاه خاتم در کرمان از پیمان‌کاران بومی استفاده کرده که 1000 نفر نیرو نیز به‌وسیله‌ی پیمان‌کاران در پروژه‌ها مشغول به کار هستند.
وی بیان کرد: در پیک کاری و در زمان نصب عرشه‌ها، تعداد نیروهای قرارگاه خاتم در کرمان به 2000 نفر خواهد رسید.
نجفی با بیان این‌که اجازه‌ی استفاده از اتباع خارجیِ بدون مجوز را نداریم، گفت: تمام امکانات رفاهی از جمله خوابگاه و سالن ورزشی برای نیروهای قرارگاه خاتم در محل کارخانه فراهم شده است.
وی با اشاره به تلاش قرارگاه خاتم برای حفظ محیط زیست در محل اجرای پروژه‌ها گفت: در طراحی پروژه‌ها تلاش می‌کنیم تا حد امکان هیچ درختی را قطع نکنیم و اگر مجبور به قطع درختان باشیم، سعی می‌کنیم درختان را در نقاط دیگر استفاده کنیم.
نجفی افزود: درختان پالم بولوار امیرکبیر را به کارخانه منتقل کردیم و در محل کارخانه کاشتیم و درختان کهن‌سال کاج میدان آزادی را با شیوه‌های خاص به جنگل قائم منتقل کردیم و در آن محل کاشته شدند.
رییس کارگاه تقاطع‌های غیرهم‌سطح در دست ساخت قرارگاه خاتم در کرمان به ساخت کارخانه‌ی این قرارگاه در کرمان اشاره کرد و گفت: ساخت این کارخانه در کرمان، فقط برای اجرای  شهر کرمان نبوده؛ بلکه این شیوه‌ی پل‌سازی، قابلیت حمل سگمنتال تا شعاع 250 کیلومتر را دارد و می‌تواند تمام شهرستان‌های استان و حتی استان‌های هم‌جوار را پوشش دهد.
نجفی افزود: براساس مسئولیتی که قرارگاه خاتم در قبال عمران و آبادانی کشور دارد، با تدبیر مسئولان استان کرمان، این کارخانه در کرمان راه‌اندازی شد تا بتوانیم به کل استان کرمان خدمت‌رسانی کنیم.

قرارگاه خاتم
وی هم‌چنین به ساخت چهار پل ولی‌عصر، شهید بادپا، شهدای خلبان و ابوذر و زیرگذر میدان آزادی به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در کرمان اشاره کرد و گفت: سه پروژه‌‌ی شرف‌آباد، سمیه و امام‌جمعه و فیروزه، به دلیل مشکلات کارفرما، هنوز آغاز نشده‌اند.
نجفی درباره‌ی پروژه‌ی زیرگذر میدان آزادی گفت: این زیرگذر به‌صورت وان مدفون در آب برای اولین بار در سطح کشور ساخته می‌شود.
وی طول قسمت مسقف زیرگذر آزادی را 650 متر دانست و با اشاره به آب‌های سطحی در محدوده‌ی این پروژه بیان کرد: سطح ایست‌آبی آب‌های فاضلاب شهری در کرمان منفی 6.5 متر است و چون باید سطح سازه را در منفی 10.5 متر اجرا کنیم، باید 3.5 متر در داخل آب کار کنیم.
جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان افزود: اگر می‌خواستیم آب‌های سطحی را پمپاژ کنیم، با دو مشکل مواجه می‌شدیم؛ اول این‌که باید از پمپ‌های زیادی استفاده می‌کردیم که هزینه‌ی خرید پمپ‌ها و تعمیر و نگه‌داری آن‌ها برای مدیریت شهری بسیار بالا بود و دوم این پرسش وجود داشت که این حجم آب را به کجا منتقل کنیم؟
نجفی افزود: اگر این حجم آب را به هر نقطه‌ای منتقل می‌کردیم، اکوسیستم آن منطقه را با مشکل مواجه می‌کرد؛ ضمن این‌که با انتقال این حجم آب، امکان نشست ساختمان‌های محدوده‌ی میدان آزادی نیز وجود داشت.
وی ادامه داد: بنابراین، با بررسی فنی که شد، توانستیم 650 متر طول سازه را با بتن آب‌بند بدون هیچ‌گونه درز انبساط و انقطاع اجرا کنیم.
جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان با اشاره به زلزله‌خیز بودن کرمان گفت: برای استحکام پروژه در مقابل زلزله نیز، از شمع‌های عمیق استفاده کردیم.
نجفی افزود: متوسط عمق شمع‌ها 40 متر به قطر 1.5 متر است که تاکنون از 841 شمعِ میدان آزادی، 776 شمع اجرا شده است.
وی ادامه داد: در میدان آزادی تاکنون، 27 کیلومتر و در سایر پروژه‌ها نیز 20 کیلومتر شمع اجرا شده است؛ بنابراین، تاکنون در تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان 47 کیلومتر شمع اجرا کرده‌ایم.
جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان به بارپذیری خاک کرمان اشاره کرد و گفت: به‌دلیل بالاو‌پایین شدن آب‌های سطحی، به‌گونه‌ای پیش‌بینی کردیم تا نشست احتمالی زمین، تأثیری روی پل‌ها نداشته باشد.
نجفی متوسط دهنه‌ پل‌ها را 60 متر و از بلندترین دهنه‌ی پل‌های موجود در کشور دانست و گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن کرمان، یک‌سری انتظارها روی ستون‌ها و سرستون‌ها در نظر گرفته‌ایم تا اگر ستون‌ها نشست داشته باشند، بتوانیم عرشه‌های پل‌ها را با جک بلند کرده و روی ستون‌ها بالشتک بتنی اجرا کنیم.
وی درباره‌ی مدت‌زمان تحویل پروژه‌ی زیرگذر آزادی نیز گفت: مدت‌زمان اجرای این پروژه طبق قرارداد و روزشماری که در محل پروژه نصب شده، 24 ماهه است، اما در صورتی مدیران شهری به وعده‌های خود عمل کنند، زیرگذر میدان آزادی را زودتر از موعد تحویل خواهیم داد.
نجفی افزود: پروژه‌ی آزادی را فازبندی کرده‌ایم که تاکنون دو فاز آن از جمله کنارگذر آزادی و سطحِ صفر خیابان استقلال را تحویل داده‌ایم.
وی ادامه داد: به‌زودی انتهای خیابان بهمنیار روبه‌روی خیابان اقبال و سطح صفر دور میدان آزادی را نیز  تحویل خواهیم داد.
جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان بیان کرد: کار در تمام قسمت‌های پروژه‌ی آزادی با سرعت در حال انجام است.
نجفی از ساخت زیرسازه‌ی پل ابوذر نیز خبر داد و گفت: با رسیدن قالب‌ها، عرشه‌ی این پل نیز ساخته و نصب خواهد شد.
وی درباره‌ی قالب‌های ساخت عرشه‌ها گفت: در مجموع به 13 قالب نیاز داریم که شش قالب وارد چرخه‌ی تولید شده است.
جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان افزود: هفت قالب هم باید از کشور ایتالیا می‌رسید که از 15 کانتینر قالب‌های عرشه‌ها، پنج کانتینر امروز صبح در گمرک سیرجان تخلیه شده است.
نجفی به پایان ساخت زیرسازه‌ی پل ولی‌عصر هم اشاره کرد و گفت: پل ولی‌عصر نیاز به 144 سگمنتال دارد که ساخت آن‌ها آغاز شده است.
وی هم‌چنین ظرفیت تولید سگمنتال در کارخانه را روزانه 10 سگمنت دانست و گفت: شیوه‌ی تولید هر قطعه از عرشه با قطعه‌ی بعدی متفاوت و هر قطعه‌ای منحصربه‌فرد است.
نجفی افزود: سگمنتال‌ها به شیوه‌ی شاهین متعادل نصب می‌شوند و در نهایت یک قطعه‌ی 20 سانتی‌متری تحت عنوان «کلید» در محل پروژه اجرا می‌شود.
وی با بیان این‌که تکنولوژی ساخت سگمنتال در کرمان، تاکنون در هیچ نقطه از کشور اجرا نشده است، گفت: دقت تولید این نوع سگمنتال آن‌قدر بالاست که حتی نباید خطای یک میلی‌متری داشته باشد.
جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان هم‌چنین به استفاده از بتن خودمتراکم در  کرمان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم تاکنون فقط در پل صدر در تهران، 140 هزار مترمکعب بتن خودمتراکم استفاده کرده است.
نجفی افزود: در کرمان نیز از 300 هزار مترمکعب بتنی که باید در پروژه‌ها استفاده شود، 200 هزار مترمکعب بتن خودمتراکم است.
وی ادامه داد: مقاومت این بتن از نوع دوامی و تکنولوژی روز دنیاست.
جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان بیان کرد: در دیگر بتن‌ها، شاخصِ مقاومت مطرح است، اما در بتن دوامی، شاخص مقاومت پاس شده و آن‌چه مطرح است، عمر سازه است.
نجفی افزود: عمر سازه‌های با بتن دوامی، بین 300 تا 400 سال و نفوذپذیری آن در مقابل مسایل جوی و اسیدی بسیار کم است.    

سایر خبرها

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…