حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف اسلامی شدن دانشگاه‌ها توسط امام راحل ادامه داد: هنوز تا نقطه مطلوب اسلامی شدن به تمام معنای دانشگاه‌ها فاصله داریم.

رمضانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: نیروی انتظامی در مورد سارقان اهتمام بیشتری بورزد و دستگاه قضایی حدود را در مورد سارقان اجرا کند.

وی بیان داشت: یکی از عوامل مهم استحکام خانواده، گذشت کردن است عفو و بخشش یکی از موارد اصلاح ذات‌البین است که موجب کاهش تشکیل پرونده‌ها در دادگستری می‌شود.

رمضانی‌پور با قدردانی از کمک مردم رفسنجان برای ساخت کانکس در مناطق زلزله زده غرب کشور تصریح کرد: سپاه ثارالله دو روستا را متقبل شده و شایسته است همه مردم کمک‌های خود را به سپاه که بسیار جایگاه مطئنی است، تحویل دهید.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز معرفی رژیم بعثی عراق مبنی بر آغازگر بودن جنگ تحمیلی علیه ایران افزود: این همه خسارت مادی و معنوی در هشت سال جنگ تحمیلی برجای گذاشته شد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف اسلامی شدن دانشگاه‌ها توسط امام راحل ادامه داد: هنوز تا نقطه مطلوب اسلامی شدن به تمام معنای دانشگاه‌ها فاصله داریم.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: ما دانشجویان دختر و پسر و اساتید خیلی خوب و انقلابی داریم که نشان می‌دهد ظرفیت انقلابی شدن در دانشگاه‌ها وجود دارد و دست‌اندرکاران دانشگاه بودجه‌های فرهنگی بیشتری در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند.

رمضانی‌پور روز جهانی حقوق بشر را یادآور شد و اذعان کرد: مایه شرمندگی است کشوری که ادعای حقوق بشر دارد، راحت در جهان جنگ و جنایت می‌کند و از آن طرف جمهوری اسلامی را متهم به ضدحقوق بشر می‌کند.

وی همچنین آغاز هفته پژوهش و فناوری را یادآور شد و گفت: پژوهش در ابعاد علوم انسانی و اسلامی که مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است، مورد توجه قرار گیرد.

رمضانی‌پور در ادامه با اشاره به بحث تغییر پایتخت فلسطین اشغالی که اضطراب و نگرانی در بین ملت‌های مسلمان ایجاد کرده است، توضیح داد: این تصمیم علاوه بر رسوایی و آشکارسازی نیات پلید دولت مستبد و مستکبر آمریکا به آزادی قدس منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: باید اذعان کرد فلسطین بزرگتر از آن است که ترامپ بخواهد با این تصمیم خود تاریخ آن را تغییر دهد، چرا که قدس تا ابد قبله اول ما مسلمانان و و محور اصلی وحدت باقی خواهد ماند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: ملت ایران این اقدام آمریکا را به شدت محکوم می‌کند و از همه مجامع بین‌المللی به ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهد برای حفظ ثبات و استقرار منطقه مانع اجرا شدن این تصمیم شوند.

وی اظهار کرد: یادواره شهدای مدافع حرم با محوریت شهید حججی و شهید عظیمی‌زاده از دانشجویان دانشگاه آزاد همزمان با نماز مغرب و عشا پنجشنبه آینده برگزار می‌شود.

رمضانی‌پور همچنین از خدمات 40 ساله آیت‌الله جعفری در استان کرمان قدردانی کرد و متذکر شد: وی عالمانه، با اخلاق، سعه صدر و متعادلانه همه مسائل را پشت سر گذاشت و به دلیل کهولت سن کناره‌گیری کرد و روحانی فاضل و اندیشمند و توانا به جای آیت‌الله جعفری به عنوان امام جمعه کرمان معرفی شد.

به گزارش فارس، پس از نماز جمعه، نمازگزاران رفسنجان همراه با سراسر کشور معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی از سوی آمریکا را محکوم کردند و به همین مناسبت مسیر مصلای بزرگ امام خامنه‌ای تا میدان شهید صیاد شیرازی را با شعارهای کوبنده ضداستکباری راهپیمایی کردند.

سایر خبرها

پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان آغاز شده است

کرمان، قطب جدید فوتبال ایران

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بافت برگزار شد

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…