مشکلات معابر شهری سیرجان از جمله آسفالت و خط کشی معابر همچنان ادامه دارد

طلوع کرمان به نقل از سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” شهرستان سیرجان جزو یکی از بزرگترین شهرستان های استان کرمان و یکی از قطب های اقتصادی کشور محسوب می شود، اما آسفالت بی کیفیت معابر برازنده این شهر با جمعیت نزدیک به 198هزار نفر نیست، کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر زندگی شهروندان و هم چنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری محسوب می شود.
طی سالهای اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در شهرستان سیرجان وجود داشته است
و بی کیفیتی آسفالت شهروندان را نیز درگیر خود کرده است به طوری که بارها و بارها از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده‌اند.
کافیست سوار وسیله نقلیه‌‌ای باشی تا در مسیر مبدأ تا مقصد، بارها و بارها بالا و پایین رفتن خود را در فرورفتگی و برآمدگی خیابان‌ها ببینی؛ آنجاست که حتی با صدای بلند از این وضعیت ابراز گلایه‌مندی نکنی و زیر لب و یا حداقل در درون خودت، از این وضعیت شاکی خواهی شد.
اغلب مردم دیگر به این وضعیت عادت کرده‌اند به خاطر اینکه دیگر اعتراضی به این وضعیت ندارند؛ شاید هم معترض هستند اما وقتی می‌بینند هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، سکوت را ترجیح می‌دهند.
جهت بررسی این مشکل شهر به میان مردم رفتیم تا نظر آنها را در مورد وضعیت نامناسب آسفالت شهر سیرجان جویا شویم.
شهروندی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص مشکلات معابر شهری گفت: جز چند خیابان اصلی شهر بقیه خیابان ها سیرجان وضعیت بسیار بدی دارند، چاله های بزرگ در وسط خیابان ها هم به وسایل نقلیه آسیب می رساند و هم نمای زشتی به شهر می دهد.
حسینی در ادامه افزود: این وضعیت معابر شایسته شهری مانند سیرجان نیست و مسئولان شهری در خواب بسر می برند.
آقای محمود آبادی که راننده تاکسی است در پاسخ به مشکلات معابر شهر سیرجان می گوید: شرایط آسفالت شهر بسیار بد است، آخر ما چه گناهی کرده ایم که راننده تاکسی شده ایم، هرچه کسب درآمد داریم باید خرج تعمیر جلوبندی خودرو کنیم.
شهروندی دیگری که خواست نامش فاش نشود در این خصوص اظهار داشت: بنده ساکن مکی آباد هستم که در این خیابان چاله چوله ها بسیار زیاد است، البته بعضی چاله ها شکل چاه هستند.
متوسط عمر آسفالت در سایر کشورها بین ۱۰ تا ۱۵ سال است؛ با این حال بر اساس قانون اصول مهندسی و به گفته کارشناسان عمر مفید آسفالت در ایران کمتر از یک سوم استانداردهای جهانی و چیزی حدود سه تا چهار سال است.

با این وجود، در شهر سیرجان اغلب معابر در طول سال نیاز به بازسازی مجدد از طریق لکه گیری و یا روکش دارند که این وضعیت سالانه هزینه زیادی را بر شهرداری که خود با چالشهای مالی عدیده ای مواجه است، تحمیل می کند. بنابراین، نیاز به بهبود کیفیت آسفالت مورد استفاده در معابر از طریق بهبود مصالح مورد استفاده در تهیه آسفالت، استفاده از نظرات متخصصان این حوزه، نظارت درست و منطقی بر نحوه آسفالت معابر و نگهداری صحیح معابر بسیار ضروری است.
یکی دیگر از عوامل اصلی کیفیت پایین معابر شهری، کنده کاری خیابان ها و معابر توسط سازمان های مختلف از قبیل آب و فاضلاب، مخابرات و سایر ارگان ها است که این حفاری های مداوم و بی پایان یکی از مهم ترین عوامل تخریب آسفالت خیابان هاست و متاسفانه شهرداری در این حوزه دخالت و کارایی چندانی ندارد؛ زیرا مشکل اصلی مربوط به زیرساخت های شهری و عبور بسیاری از تاسیسات از زیر خاک است که با این حال، در این حوزه مشکل اصلی عدم هماهنگی میان این سازمان ها با شهرداری ها است که هنگام حفاری خیابانها زمان تعمیر مجدد آن را افزایش می دهد.
در هر حال باید گفت کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌های اصلی شهرسیرجان و حتی کوچه ‌پس‌ کوچه‌های آن محل گلایه مشترک بیشتر افراد است که رفع این مشکل، همت مسئولان شهری را می‌طلبد.

آسفالت سیرجان

سایر خبرها

بازدید استاندار کرمان از زمین های نهضت ملی مسکن در شهر بافت

سه پروژه فعلی شهرداری بافت که در حال اجراست/ پروژه های دیگری نیز در راه است

احداث شهربازی مدرن در شهرسیرجان

نوشتن دیدگاه

دیدگاه‌ها   

+8 #1 سیرجان 1396-09-20 16:39
واقعا آسفالت شهر در خیلی از مناطق شهر خرابه.نمدونیم چکار کنیم تا رسیدگی بشه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

kerman-idex2.jpg
ارديبهشت 26, 1403
درحاشیه رویداد کرمان آیدکس2024 صورت گرفت؛

تفاهم نامه شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه بافت تاریخی شهرکرمان

تفاهم‌نامۀ سرمایه‌گذاری مشترک «شهرداری کرمان» و «شرکت ملی صنایع مس ایران» به‌منظور احداث مجتمع نمایشگاهی و کارگاهی مس ایران، صبح امروز بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه 1403، در حاشیۀ رویداد «کرمان آیدکس» منعقد شد.
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
صبح امروز بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه، در حاشیۀ برگزاری سومین روز از رویداد «کرمان آیدکس»، تفاهم‌نامۀ سرمایه‌گذاری مشترک شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران به‌منظور احداث مجتمع نمایشگاهی و کارگاهی مس… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سامانه مدیریت پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمان با قابلیت رصد بصری به‌زودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد 

وحید خطیبی، از شروع به‌کار سامانه مدیریت پروژه‌های عمرانی خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمان باید به‌صورت بصری ازطریق این…
vtem news box

تغییر نام بلوار طالقانی غربی شهر بافت به بلوار امام رضا علیه السلام 

کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهربافت با نام امام رضا(ع) که نام جدید بلوار طالقانی غربی شهر بافت است موافقت کرد. آقای خیاطی دبیر دبیرخانه کانون های خدمت…
vtem news box

تفاهم نامه شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه بافت تاریخی شهرکرمان 

صبح امروز بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه، در حاشیۀ برگزاری سومین روز از رویداد «کرمان آیدکس»، تفاهم‌نامۀ سرمایه‌گذاری مشترک شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس…
vtem news box

نشست فرماندار شهرستان ارزوئیه با شورای اسلامی شهر علی آباد صوغان 

طلوع کرمان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ارزوئیه دکتر اسماعیل کاخ فرماندار شهرستان ضمن تبریک روز شوراها و قدردانی از زحمات و تلاش های اعضای شورا، نه…